Skip to main content

Tots els trámits

A Mutua Montañesa disposem d'una àrea privada per a pacients i treballadors, portal Mi Mutua, on posem a disposició dels mateixos tota la informació assistencial i econòmica dels processos que tinguis amb nosaltres. Per tant, és a través d'aquesta àrea on podreu consultar el llistat de tots els rebuts de pagament que heu rebut i, a més, us enviarem un SMS informatiu cada vegada que s'executi un nou abonament.

Pots accedir a la teva àrea privada treballadors, portal Mi Mutua prement aquí. Si encara no teniu accés, demaneu les vostres claus a través d'aquest enllaç.

Més informació

Els comunicats de confirmació i alta relatius als accidents de treball els expedeix La Mutua. Els relatius a malaltia comuna, te'ls donaran al teu centre de salut. No obstant això, si necessites un comunicat relatiu a un accident de treball, pots descarregar-lo des de la teva àrea privada (accedeix-hi aquí). Si encara no hi tens accés, a què esperes? Demana'ls aquí.

(En cas que encara hi hagi prestacions per COVID): pots consultar com sol•licitar la teva prestació extraordinària derivada de la situació de la COVID en aquest enllaç.

Si el que estàs buscant és com sol•licitar una prestació ordinària a causa del cessament de la teva activitat ("atur d'autònoms"), tens tota la informació aquí.

Si tens un menor al teu càrrec afectat per càncer, o per qualsevol altra malaltia greu, o que requereixi un ingrés hospitalari de llarga durada, i has hagut de reduir la teva jornada almenys en un 50 %, pots informar-te sobre la prestació en aquest enllaç.

El primer pas per sol•licitar la baixa és comunicar l'embaràs a l'empresa. El servei de prevenció extern de l'empresa ha de valorar aleshores si el lloc de treball pot influir negativament i valorar si és possible adaptar-lo o canviar-lo temporalment perquè sigui segur durant l'embaràs. Si no és possible canviar o adaptar el lloc de treball, s'inicia el procediment per sol•licitar la prestació per risc durant l'embaràs. A aquest efecte, la treballadora ha de presentar la documentació següent:

  • L'informe del metge de capçalera, la declaració empresarial sobre el lloc de treball, l'avaluació del risc del lloc de treball.

En aquest moment, La Mutua, després d'analitzar la documentació, decideix si reconeix si hi ha risc durant l'embaràs i emet un certificat de reconeixement. Si necessites més informació sobre aquest tema, et recomanem que llegeixis la nostra publicació i vegis el nostre vídeo.

Es pot donar el cas en què hi hagi un risc durant la lactància natural quan l'exercici de l'activitat laboral d'una treballadora pugui influir negativament en la salut de la mare o de l'infant. Si consideres que és el teu cas, cal iniciar el tràmit perquè la mútua emeti el certificat de reconeixement del risc. Per això necessites:

  • L'informe del pediatre conforme està fent lactància natural. El reconeixement de la prestació per maternitat en què figuri la data de finalització.
  • La declaració de l'empresa i l'informe del servei de prevenció sobre el lloc de treball, amb l'avaluació del risc.

Amb aquesta documentació, La Mutua pot reconèixer el risc i podràs fer la sol•licitud de la prestació. Si necessites ampliar aquesta informació, pots llegir aquest document al respecte: enllaç.

Es considera accident in itinere l'accident sofert en el trajecte en anar o tornar del lloc de treball, sempre que es compleixin els requisits següents.

  • La fi del desplaçament ha de ser anar o tornar de la feina.
  • El camí utilitzat per al desplaçament ha de ser habitual i normal.
  • El mitjà de transport utilitzat ha de ser l'habitual i adequat per salvar la distància que cal recórrer.
  • El temps utilitzat ha de ser el normal, sense interrupcions per motius particulars que puguin trencar la relació de causalitat i tenint en compte la distància que cal recórrer, el mitjà de transport.

El sistema Delt@ és el sistema de declaració electrònica de persones treballadores accidentades. És a dir, l'eina informàtica a través de la qual s'han de comunicar a la Seguretat Social els accidents que tenen lloc a la feina, ja siguin baixa laboral o no. Tant les empreses com les persones treballadores autònomes estan obligats a informar el comunicat de baixa dels accidents pel sistema Delt@. Si necessites més informació, pot consultar la nostra publicació sobre el sistema Delt@.

A més, si tens àrea privada, posem a la teva disposició un assistent per generar els comunicats de forma fàcil. Dona't d'alta a la teva àrea privada aquí.

  • Si estàs de baixa per malaltia comuna o accident no laboral (conegut com a contingències comunes), aquests són els terminis i les quantitats:
    • Del dia 1 al 4 de la baixa, no tens dret a prestació.
    • Del dia 4 al 20 de la baixa, reps el 60 % de la teva base reguladora. Si no saps quina és, la pots calcular aquí.
    • A partir del dia 21, reps el 75 % de la base reguladora.
  • Si estàs de baixa per malaltia professional o accident laboral (conegut com a contingències professionals), aquests són els terminis i les quantitats:
    • Des del dia 1, reps el 75 % de la base reguladora del mes anterior al de la baixa. No obstant això, tens tota la informació disponible a la nostra publicació.
×

Canvis legislatius en la gestió i control dels processos per IT

clica aquí per a més informació
Canvis legislatius en la gestió i control dels processos per IT