Skip to main content

Empleats de la llar

Per què Mutua Montañesa

A Mutua Montañesa t'acompanyem per posar-t'ho Mmolt fàcil amb totes les teves gestions, tenir cura de la teva salut sempre que ho necessitis i ajudar-te amb les prestacions.

Avantatges per a tu

h3>Mmolt fàcil per a les teves gestions

  • Podràs realitzar els teus tràmits i les gestions més freqüents en línia, sense necessitat de moure't de casa, a través del portal Mi Mutua.
  • Estem amb tu per ajudar-te amb tot el que necessitis: en línia, per telèfon i a les nostres oficines.
  • Al portal Mi Mutua tindràs tota la teva informació a un clic: l'estat de les teves prestacions econòmiques els teus rebuts (que es poden descarregar), les properes cites mèdiques, etc. A més, t'avisem per sms de les cites pendents i de totes les novetats associades als teus processos.

Sol•licita ja el teu accés mitjançant aquest enllaç del portal Mi Mutua i tingues-ho tot a mà. I si vols tenir més informació sobre com funciona, només has de fer clic aquí.

Mmolt fàcil en atenció

Mmolt fàcil en serveis

  • Els nostres 3.000 professionals mèdics cuidaran de tu des de la nostra xarxa de centres concertats o, al nostre Hospital de Mutua Montañesa.
  • Tenim un equip mèdic de rehabilitació i fisioteràpia que és referència en l'àmbit internacional: estaràs en les millors mans.
  • Estudiem i apliquem les últimes tecnologies en proves diagnòstiques (ressonància magnètica, radiologia digital, TAC, ecografies, etc.) i intervencions quirúrgiques.

Si necessites ampliar informació sobre com donar-te d'alta, pagar les quotes, etc. pots consultar aquesta guia especial per a persones empleades de la llar.

Cobertures

A Mutua Montañesa treballem per donar-te tranquil•litat. Per això, , gestionem de forma ràpida i senzilla tots els tràmits relacionats amb les teves cobertures de Mutua Montañesa.

Aquestes són les situacions que cobrim pel que fa a assistència sanitària o la gestió de la prestació econòmica que porta associada. A cadascuna hi trobaràs un enllaç a la informació detallada. És important que sàpigues a què tens dret, així que t'animem a llegir-la i preguntar-nos qualsevol dubte o consulta que et pugui sorgir:

Com donar d'alta un empleat de la llar

<

Per donar d'alta a un treballador al Sistema Especial dels Empleats de la Llar, cal:

  • Disposar d'un codi de compte de cotització dins del sistema especial per a empleats de la llar.
  • Afiliació i alta a la Seguretat Social. Adscriure el treballador al codi de compte de cotització amb caràcter previ a linici de lactivitat laboral.
  • Triar la mútua col·laboradora amb la Seguretat Social amb què vol protegir les cobertures de l'empleat.

Documentació necessària

L'ocupador, ha de presentar a qualsevol Administració de la Seguretat Social oa través de Registre Electrònic:

  • El model TA6, per a l'obertura del primer o principal compte de cotització.
  • El model TA7, per obrir un segon i posteriors comptes de cotització del mateix empresari.

A més, per a la formalització de les sol·licituds d'afiliació i altes s'han de presentar els documents següents establerts a aquest efecte:

  • Afiliació: Model TA-1
  • Alta, baixa i variacions: Model TA.2/S-0138 (empleats de llar a jornada completa oa temps parcial)
  • DNI del titular de la llar familiar o passaport en cas de ser estrangers En cas que el treballador sigui familiar de l'empresari, ha de presentar també declaració de l'empresari i del familiar en què es faci constar la condició d'aquest com a treballador per compte d'altri.
Archivo
Archivo

A tenir en compte

Des de l'1 de gener de 2012 és obligatori que l'ocupador doni d'alta al nou Règim Especial per a Empleats de la Llar el treballador que hi faci tasques domèstiques.

S'entenen com a tasques domèstiques les diverses modalitats de les tasques domèstiques, així com la direcció o cura de la llar en conjunt o d'algunes de les parts, la cura o atenció dels membres de la família o de les persones que formen part de l'àmbit. domèstic o familiar, i altres treballs que es desenvolupin formant part del conjunt de tasques domèstiques, com els de guarderia, jardineria, conducció de vehicles i altres anàlegs.

Els treballadors que prestin els seus serveis durant menys de 60 hores per ocupador han de formular directament la seva afiliació, altes, baixes i variacions de dades quan així ho acordin amb aquests ocupadors. En tot cas, les sol·licituds d'alta, baixa i variacions de dades presentades pels empleats de la llar han d'anar signades pels empleadors. (Reial decret llei 29/2012 de 28 de desembre, de millora de gestió i protecció social al Sistema Especial per a Empleats de la Llar, des de l'1 d'abril de 2013).

L'ingrés de les quotes al Sistema Especial dels Empleats de la Llar correspon a l'ocupador. No obstant això, l'empleat de llar que presti els seus serveis durant menys de 60 hores mensuals per ocupador, i que hagués acordat amb aquest últim l'assumpció de les obligacions en matèria d'enquadrament al Sistema Especial per a Empleats de la Llar, serà el subjecte responsable de l'obligació de cotitzar. Per tant, ha d'ingressar l'aportació pròpia i la corresponent a l'ocupador (o, si escau, ocupadors) amb què mantingui aquest acord, per contingències comunes i professionals.

Si necessiteu ampliar informació sobre com donar-vos d'alta, pagar les vostres quotes, etc., podeu consultar aquesta guia especial per a Empleats de la Llar.