Preguntes freqüents
Per categoríes
Abans de viatjar cal informar del desplaçament als organismes oficials, segons el següent:
- Per a totes les destinacions: Dirigir-te a la Tresoreria General de la Seguretat Social i emplenar els models T.A. 200, per sol·licitar el manteniment de la legislació espanyola de seguretat social en els casos de desplaçaments individuals, o bé T.A. 201, per sol·licitar el manteniment de la legislació espanyola de seguretat social en cas que s'exerceixi l'activitat professional en més de un país.
- Si la destinació és un estat membre de la Unió Europea, a més dels models anteriors, has de sol·licitar, en virtut de la normativa europea comuna de Seguretat Social, l'anomenada TARGETA SANITÀRIA EUROPEA (substitueix els antics impresos d'estada temporal des de 01/01 /2004), que s'emetrà de forma immediata a qualsevol dels centres d'Atenció i Informació de l'INSTITUT NACIONAL DE LA SEGURETAT SOCIAL (CAISS).
- Si la destinació és un país amb què hi hagi un CONVENI BILATERAL entre el mateix i la Seguretat Social espanyola, a més de la documentació assenyalada, has de tenir en compte aquest conveni a efectes d'emplenament i entrega de la documentació que s'especifiqui a cada conveni.
A aquests efectes has de consultar l'existència de conveni bilateral abans de desplaçar-se del treballador, per a això la Seguretat Social ofereix informació a la seva Web i als seus centres d'Atenció i Informació (CAISS).
Les mútues col•laboradores rebem de la Seguretat Social les cotitzacions per accident laboral que paga la persona empresària per cada persona treballadora i una fracció de les quotes que paguen les persones empresàries i treballadores per les contingències comunes. Aquests recursos serveixen per pagar les prestacions que estipula la Seguretat Social a les persones treballadores que estan de baixa o que necessiten percebre una prestació. En cas que hi hagi un excedent d'aquesta gestió, aquest es reverteix novament a la Seguretat Social.
La forma d'associar-se a Mutua Montañesa és molt fàcil, ja que consisteix simplement a emplenar un formulari i enviar-nos-el. L'únic que has de tenir en compte per triar el formulari correcte és identificar la situació en què et trobes: si acabes de crear la teva empresa, ja estàs en una altra mútua, etc. Et deixem l'enllaç on pots fer clic en funció de si ets una persona empresària, autònoma o assessoria.
A Mutua Montañesa disposem d'una àrea privada per a pacients i treballadors, portal Mi Mutua, on posem a disposició dels mateixos tota la informació assistencial i econòmica dels processos que tinguis amb nosaltres.
Pots accedir a la teva àrea privada treballadors, portal Mi Mutua prement aquí. Si encara no teniu accés, demaneu les vostres claus a través d'aquest enllaç.
A Mutua Montañesa disposem d'una àrea privada per a pacients i treballadors, portal Mi Mutua, on posem a disposició dels mateixos tota la informació assistencial i econòmica dels processos que tinguis amb nosaltres. Per tant, és a través d'aquesta àrea on podreu consultar el llistat de tots els rebuts de pagament que heu rebut i, a més, us enviarem un SMS informatiu cada vegada que s'executi un nou abonament.
Pots accedir a la teva àrea privada treballadors, portal Mi Mutua prement aquí. Si encara no teniu accés, demaneu les vostres claus a través d'aquest enllaç.
Els comunicats de confirmació i alta relatius als accidents de treball els expedeix La Mutua. Els relatius a malaltia comuna, te'ls donaran al teu centre de salut. No obstant això, si necessites un comunicat relatiu a un accident de treball, pots descarregar-lo des de la teva àrea privada (accedeix-hi aquí). Si encara no hi tens accés, a què esperes? Demana'ls aquí.
A través de l'àrea privada, pots sol•licitar els informes de sinistralitat i absentisme, així com utilitzar la calculadora de costos d'absentisme. L'objectiu és conèixer la repercussió de l'absentisme i la seva evolució, per prevenir aquestes situacions i assolir una empresa segura i saludable.
Tens diverses maneres de contactar amb nosaltres. Si és per una urgència mèdica, tens una línia assistencial disponible 24 hores: 900 180 875. Per a qualsevol dubte o gestió tens la xarxa de centres, o el formulari de contacte per la web. Tria el que et sigui més còmode, estem encantats de respondre't!
(En cas que encara hi hagi prestacions per COVID): pots consultar com sol•licitar la teva prestació extraordinària derivada de la situació de la COVID en aquest enllaç.
Si el que estàs buscant és com sol•licitar una prestació ordinària a causa del cessament de la teva activitat ("atur d'autònoms"), tens tota la informació aquí.
Si ets empresa o assessoria, has d'emplenar el formulari i fer clic a "Envia". A partir d'aquest moment, un treballador o treballadora de la delegació es posarà en contacte amb tu per acabar de formalitzar el contracte i ensenyar-te què et pot aportar l'àrea privada. Si l'accés és particular, per a tu com a persona treballadora, tens dues opcions: sol•licitar-ho de forma presencial al teu centre o, si ho desitges, pots fer-ho telemàticament emplenant el següent formulari. Recorda tenir a mà el DNI.