Preguntes freqüents
Per categoríes
Abans de viatjar cal informar del desplaçament als organismes oficials, segons el següent:
- Per a totes les destinacions: Dirigir-te a la Tresoreria General de la Seguretat Social i emplenar els models T.A. 200, per sol·licitar el manteniment de la legislació espanyola de seguretat social en els casos de desplaçaments individuals, o bé T.A. 201, per sol·licitar el manteniment de la legislació espanyola de seguretat social en cas que s'exerceixi l'activitat professional en més de un país.
- Si la destinació és un estat membre de la Unió Europea, a més dels models anteriors, has de sol·licitar, en virtut de la normativa europea comuna de Seguretat Social, l'anomenada TARGETA SANITÀRIA EUROPEA (substitueix els antics impresos d'estada temporal des de 01/01 /2004), que s'emetrà de forma immediata a qualsevol dels centres d'Atenció i Informació de l'INSTITUT NACIONAL DE LA SEGURETAT SOCIAL (CAISS).
- Si la destinació és un país amb què hi hagi un CONVENI BILATERAL entre el mateix i la Seguretat Social espanyola, a més de la documentació assenyalada, has de tenir en compte aquest conveni a efectes d'emplenament i entrega de la documentació que s'especifiqui a cada conveni.
A aquests efectes has de consultar l'existència de conveni bilateral abans de desplaçar-se del treballador, per a això la Seguretat Social ofereix informació a la seva Web i als seus centres d'Atenció i Informació (CAISS).
Si l'accident és en horari laboral i no obeeix a activitats completament alienes a l'activitat laboral (p. ex. fer-se un cop al dit penjant un quadre) es pot considerar accident de treball (AT). No obstant això, cal una anàlisi casuística de cada cas i determinar la forma d'acreditar que s'ha produït el fet causant en temps de treball.
Les mútues col•laboradores rebem de la Seguretat Social les cotitzacions per accident laboral que paga la persona empresària per cada persona treballadora i una fracció de les quotes que paguen les persones empresàries i treballadores per les contingències comunes. Aquests recursos serveixen per pagar les prestacions que estipula la Seguretat Social a les persones treballadores que estan de baixa o que necessiten percebre una prestació. En cas que hi hagi un excedent d'aquesta gestió, aquest es reverteix novament a la Seguretat Social.
La forma d'associar-se a Mutua Montañesa és molt fàcil, ja que consisteix simplement a emplenar un formulari i enviar-nos-el. L'únic que has de tenir en compte per triar el formulari correcte és identificar la situació en què et trobes: si acabes de crear la teva empresa, ja estàs en una altra mútua, etc. Et deixem l'enllaç on pots fer clic en funció de si ets una persona empresària, autònoma o assessoria.
A Mutua Montañesa disposem d'una àrea privada per a pacients i treballadors, portal Mi Mutua, on posem a disposició dels mateixos tota la informació assistencial i econòmica dels processos que tinguis amb nosaltres.
Pots accedir a la teva àrea privada treballadors, portal Mi Mutua prement aquí. Si encara no teniu accés, demaneu les vostres claus a través d'aquest enllaç.
A Mutua Montañesa disposem d'una àrea privada per a pacients i treballadors, portal Mi Mutua, on posem a disposició dels mateixos tota la informació assistencial i econòmica dels processos que tinguis amb nosaltres. Per tant, és a través d'aquesta àrea on podreu consultar el llistat de tots els rebuts de pagament que heu rebut i, a més, us enviarem un SMS informatiu cada vegada que s'executi un nou abonament.
Pots accedir a la teva àrea privada treballadors, portal Mi Mutua prement aquí. Si encara no teniu accés, demaneu les vostres claus a través d'aquest enllaç.
Els comunicats de confirmació i alta relatius als accidents de treball els expedeix La Mutua. Els relatius a malaltia comuna, te'ls donaran al teu centre de salut. No obstant això, si necessites un comunicat relatiu a un accident de treball, pots descarregar-lo des de la teva àrea privada (accedeix-hi aquí). Si encara no hi tens accés, a què esperes? Demana'ls aquí.
A través de l'àrea privada, pots sol•licitar els informes de sinistralitat i absentisme, així com utilitzar la calculadora de costos d'absentisme. L'objectiu és conèixer la repercussió de l'absentisme i la seva evolució, per prevenir aquestes situacions i assolir una empresa segura i saludable.
Tens diverses maneres de contactar amb nosaltres. Si és per una urgència mèdica, tens una línia assistencial disponible 24 hores: 900 180 875. Per a qualsevol dubte o gestió tens la xarxa de centres, o el formulari de contacte per la web. Tria el que et sigui més còmode, estem encantats de respondre't!
(En cas que encara hi hagi prestacions per COVID): pots consultar com sol•licitar la teva prestació extraordinària derivada de la situació de la COVID en aquest enllaç.
Si el que estàs buscant és com sol•licitar una prestació ordinària a causa del cessament de la teva activitat ("atur d'autònoms"), tens tota la informació aquí.