La prevenció és un factor clau per a la bona marxa del teu negoci. Tant si ets empresa com si ets persona treballadora autònoma, la prevenció i la seguretat evitaran costos personals i econòmics. En aquesta pàgina t'expliquem com desenvolupar la teva política de prevenció, et facilitem materials per ajudar-te i t'informem sobre les bonificacions que pots obtenir.
Blog de vida saludable
Pots consultar el nostre blog de prevenció.
Blog de vida saludablePublicacions
Posem al teu abast gratuïtament diferents publicacions, tant pròpies com elaborades per l'Asociación para la Prevención de Accidentes Laborales (APA), basades en les directrius i les guies tècniques de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball, així com un canal propi de vídeos formatius que es poden consultar i descarregar.
Sol•licitud de publicacionsVídeos
Com cal actuar en cas d'accident de treball
Prevenció d'accidents de trànsit
Alimentació saludable
Tríptics
Cartells
Informes
Documents
Si la teva empresa té menys de 25 persones treballadores, un sol centre de treball i no està inclosa a l'Annex I del Reglament dels serveis de prevenció (construcció, químiques, mineria, siderúrgia, etc.) tens l'opció d'autogestionar-te en matèria de prevenció.
Com t'ajudem
- T'assessorem en matèria de prevenció de riscos laborals.
- Divulguem els aspectes bàsics de la integració de la prevenció de riscos i la coordinació d'activitats empresarials.
- Realitzem el seguiment d'empreses amb nivells d'accidentalitat alts.
- Posem a la teva disposició publicacions (codis de bones pràctiques, tríptics, cartelleria, etc.) especialitzades en prevenció de riscos laborals.
- Et proporcionem informes estadístics que inclouen els indicadors de prevenció i una anàlisi de les causes dels accidents.
- Realitzem campanyes de sensibilització en matèria preventiva i de salut laboral.
- Organitzem jornades informatives sobre aspectes com l'assumpció de la gestió preventiva.
- Posem a la teva disposició un procediment d'anàlisi de costos d'accidents treball.
- T'assessorem en tot allò relacionat amb la gestió de les teves sol•licituds del Bonus.
Si la teva empresa té menys de 25 persones treballadores, un sol centre de treball i no està inclosa a l'Annex I del Reglament dels serveis de prevenció (construcció, químiques, mineria, siderúrgia, etc.) tens l'opció d'autogestionar-te en matèria de prevenció.
Com t'ajudem
- Avaluació de riscos laborals.
- Pla de prevenció de riscos.
- Pla d'emergència.
- Sol•licitud d'exempció d'auditoria del Sistema de Gestió de la Prevenció (les empreses que no hagin concertat el servei de prevenció amb una entitat especialitzada han de sotmetre el sistema de prevenció al control d'una auditoria o avaluació externa, llevat que presentin aquesta sol•licitud d'exempció).
Des del Departament de Prevenció de Mutua Montañesa volem ajudar-te a evitar els accidents de treball i les malalties professionals, a més d'orientar-te perquè puguis encarregar-te de la prevenció fent un ús adequat dels teus propis recursos.
Mutua Montañesa t'assessora personalment i directament en tots aquells aspectes necessaris per a la gestió eficaç i efectiva de la prevenció (avaluació, planificació i execució).
Com t'ajudem
- Suport i assessorament sobre aquestes obligacions preventives i els requisits per complir-les.
- Posada a disposició dels documents necessaris per complir les obligacions preventives.
- Ajuda al seguiment periòdic a fi de comprovar que les mesures adoptades siguin eficaces.