Skip to main content

Què he de conèixer abans d'enviar un treballador a l'estranger?

Abans de desplaçar treballadors a l'estranger s'haurà de consultar a l'INSS, als efectes d'obtenir complerta informació sobre:

  • Existència o no de conveni bilateral o acord marc entre la Seguretat Social Espanyola i lEstat al qual es produirà el desplaçament. Aquesta gestió no serà necessària en el cas de tractar-se d'un país membre de la Unió Europea, i en aquest cas són aplicables els reglaments europeus sobre la matèria, encara que en algun cas concret pot succeir que romangui vigent algun punt d'un antic conveni bilateral entre Espanya i un altre país de la UE, per tant, és important informar-se sobre això..
  • Documentació necessària per efectuar el tràmit oportú davant de les autoritats laborals comunicant el desplaçament dels treballadors, comunicació que ha de ser prèvia i que varia en funció del país de destinació.
  • Documentació necessària perquè els treballadors acreditin la seva personalitat, afiliació i situació de treballador desplaçat.
  • Depenent del lloc concret de destinació (ciutat), es recomana demanar informació sobre l'oferta sanitària local (centres públics de salut, etc.).